Lizfay.reismee.nl

Week 5

Wow, de tijd vliegt. Dit is nog een rare week. We hebben steeds maar geen geluk bij onze zoektocht naar een huis. Dit blijkt dan ook de lastigste tijd te zijn, omdat veel mensen op zoek zijn naar een huis. Dat betekent hoge huurprijzen en een sterke voorkeur voor mensen die langere tijd willen huren. Wij zijn dan ook een paar keer niet gekozen, omdat we maar voor ruim zes maanden willen huren. Maar gelukkig, uiteindelijk is het dan toch gelukt! Maandag kunnen we in ons nieuwe onderkomen trekken. Volledig gemeubileerd, goede wijk, en de meiden kunnen naar de school waar ze al ingeschreven waren.

Maar er waren ook nog 2 leuke uitjes deze week. Eerst de tiende verjaardag van Daniël, zoon van Dennis (vroegere collega van Sandra in Delft, en nu in Perth) en Indah. Hun dochter Jingga is 6, en Liz en Jingga kenden elkaar nog van toen ze 3 waren. En dat klikte meteen, dus de meiden hadden een leuke middag.

En dan was er nog Australia Day op donderdag. Overdag was het veel te heet om naar buiten te gaan, meer dan 40 graden. Maar aan het begin van de avond gaat men in grote getalen naar de parken rond de Swan River, met uitzicht op de City. Lekker picknicken, kijken naar stuntvliegtuigen, spelletjes doen, etcetera. En dan barst om 20 uur het vuurwerk los. Dit jaar aangevuld met echte bliksem op de achtergrond. Wij hadden Dennis en Indah gevonden, dus de kinderen hebben samen genoten.

Komende week wordt spannend. Eerst verhuizen en dan woensdag echt naar school. Fay ook! Al is de Kindergarten, of Kindy, voor 4-jarigen maar 2,5 dag per week.

Anja

Lieve allemaal,

Eindelijk een eigen plekkie, fijn.
Ben heel benieuwd hoe jullie nieuwe onderkomen eruit ziet.

Dikke kus van Anja

opa Piet

Heerlijk zo,n verhaal en dat de kinderen het zo goed maken. Het gaat hier komende week mogelijk hard vriezen, wat een verschil bij jullie. Ik vanmiddag dan ook alvast maar boerenkool met worst gegeten om er tegen te kunnen. Groeten ook vooral van Gre. Annemiek eet boerenkool en spruiten van haar tuin bij mij.hartelijke gr.