Lizfay.reismee.nl

Week 4

Zondag 15 januari - Maandag 16 januari: Perth

We verkassen naar een camping vlakbij de plek waar we de camper opgehaald hebben. Ook deze camping is niet bijster leuk, maar er is in ieder geval een zwembad. We brengen 's middags een bezoek aan Perth City, het centrum van de stad.

Maandag proberen we vooral veel uit te zoeken: wat voor auto kunnen/willen we kopen en waar; waar kunnen we fietsen kopen; we rijden nog langs een aantal huizen. Niet de leukste dag voor de meiden, maar ze ondergaan het lief.

Dinsdag 17 januari - Zaterdag 21 januari

We nemen onze intrek in een huis in Perth, dat we voor een week gehuurd hebben. Maar eerst gaan we naar de K-Mart om fietsen te kopen. Wat een lachertje, voor 440 dollar kopen we fietsen voor Rein, Sandra en Liz, inclusief kinderzitjes, helmen, sloten, pomp. Liz is heel gelukkig, want zij heeft een mooie mountainbike met 7 versnellingen!

Het huis is prima en van alle gemakken voorzien. Nu nog een huis vinden voor de rest van de tijd dat we hier zullen wonen. Daar zijn we deze week dan ook erg druk mee: op internet zoeken, langs huizen rijden en als er een 'home open' is, daar naartoe gaan. Er is op zich veel aanbod, maar de populaire huizen zijn snel weg, soms moet je zelfs meer huur bieden als je het huis graag wilt. Vaak stellen de makelaars een huis voor een kwartier of half uur open, zodat belangstellenden een kijkje kunnen nemen, dat is dus een 'home open'. We doen een bod op een leuk huisje, maar dat gaat aan onze neus voorbij, dus vooralsnog zoeken we naarstig verder - er zijn nog genoeg interessante opties gelukkig. Wel hebben we voor de komende weken nog maar tijdelijke huisvesting geregeld.

En al die huizen gaan we op de fiets af. En dat is nog best pittig: veel heuveltjes en het is erg heet. En de komende week worden ook weer temperaturen richting de 40 graden beloofd! Niet voor niks is de eerste liter zonnebrand inmiddels zo goed als op.

Ondertussen is Sandra ook begonnen met werken - af en toe vergezellen Rein, Liz en Fay haar om te kunnen internetten.

Annemiek

Hoi lieve familie daar in Australie,
wat een prachtige verhalen en mooie foto's! Erg leuk om te lezen, wat hebben jullie al veel gezien zeg. Veel natuur, prachtig, en dan al die dieren van vissen, krabben tot kangeroes en zelfs slangen waar Liz mee op de foto staat, ik ben perplex, ik wist dat Liz veel dufde maar dit! Ja en ik begreep wel dat Fay iets vergeten was uit Holland, nou dat wordt een echte dame later, glitternagellak, geweldig en dat op zo,n trip.
Ontzettend fijn om van jullie te horen, heel plezier en avontuur wens ik jullie