Lizfay.reismee.nl

Week 2

Zondag 1 januari

Nieuwjaarsdag.... Wij rijden op tijd naar Hamilton Bay, waar stingrays (pijlstaartroggen) schijnen te zitten. En jawel, we spotten er eentje, die vlakbij ons komt zwemmen als we in het water gaan staan. Later komen er nog een paar. Indrukwekkend, grote beesten die op je afkomen, en stiekem best een beetje eng. Fay vermaakt zich daarom liever op het strand. De kust is ook hier prachtig.

Dan op weg naar Northcliffe. We rijden door bosgebied, waarvan een enorm gebied duidelijk verbrand is geweest. De wegen zijn zeer rustig en goed. Northcliffe stelt niet veel voor, maar een leuke en erg rustige camping in het bos, met als hoogtepunt: kangoeroes! Zelfs één met baby in de buidel. En terwijl Liz naar een kangoeroe staat te kijken, komt er een ander ongemerkt vlak naast haar staan.

Sandra: 'In Nederland wonen geen kangoeroes, hè!?'

Fay: 'Maar mijn glitternagellak wel.' (die hebben we namelijk niet meegenomen)

Bijzonder, al die dieren die we hier tegengekomen. Zo zijn er ook nog de papegaai-achtigen, waaronder kaketoes. Helaas ook muggen, ze maken geen geluid, maar bezorgen ons heel grote jeukende bulten. De meiden hebben er nog geen last van gelukkig.

's Middags naar Point d'Entrecasteaux gereden. Steile kliffen en bijzondere vegetatie in de omgeving.

Maandag 2 januari

We gaan naar Walpole en vinden een goede schaduwrijke camping aan een kleine binnenzee. Vanuit hier gaan we naar de Valley of the Giants, waar we de Tree Top Walk doen: een wandeling over loopbruggen die stijgen tot 40 meter boven de grond zodat je tussen de boomtoppen van de Red Tingles loopt. Dit zijn zeer grote bomen, 50-70 meter hoog met een brede holle voet. (Bedankt familie Buur, dat was een heel leuk uitje!) Bij het informatiecentrum wil Liz ook de slangenexpo bekijken en durft ze een echte slang vast te houden.

Terug op de camping snel naar het aangrenzende strandje, lekker gezwommen en gespeeld.

Dinsdag 3 januari

Vandaag naar Denmark, de Ocean Beach camping is ons door meerdere mensen aangeraden, en daar is plek. Kangoeroes komen hier dagelijks op bezoek. Springkussen en skelters zijn een leuk tijdsverdrijf voor de kinderen. En de kust is hier zeer indrukwekkend.

Woensdag 4 januari: Denmark

We gaan kijken of de Elephant Rocks echt op olifanten lijken, Liz vindt van wel. Wederom een schitterend stukje kust, met enorme rotsblokken in zee en aan de kant. Veel klauterplezier voor de meiden. Bij Greens Pool is een beschut strandje, en het wordt een 'pool' genoemd omdat het afgeschermd wordt door rotsblokken in zee. Daardoor rustig zwemwater, maar zwemmen doen we vandaag nog niet.

Donderdag 5 januari: Denmark

Even naar het stadje, koffie en internet in een café. Dan zwemmen bij Greens Pool. Op de terugweg nog Riesling proeven bij een winery, maar de prijs per fles is wel erg hoog. De prijzen zijn hier sowieso wat hoger (behalve voor benzine), maar je kunt in de supermarkt wel bijna alle bekende producten kopen, soms ook echt Nederlandse dingen zoals Betuwse Rode Kool uit een potje, en De Ruiter hagelslag (kost wel 8 dollar).

Tijdens de avondwandeling zien we een kangoeroe.

Vrijdag 6 januari: Albany

Een mooie dag, prachtige wolkenluchten, veel zon, af en toe een buitje en veel wind. We gaan naar de luxe Middleton Beach camping aan het strand bij Albany.

Gelijk naar The Gap gereden, een opening in de steile rotswand, waar je 40 meter beneden je de kolkende zee ziet en de golven af en toe tot het uitkijkpunt opspatten. De natuur op zijn mooist. Vlakbij ook nog de Natural Arch, een enorme boog, waar de zee onderdoor komt.

De Blowholes verderop het schiereiland deden vandaag helaas niets.

Op de camping nemen we een duik in het zwembad en bubbelbad.

Als we nog een stukje lopen vanaf de camping zegt een vrouw dat er dolfijnen bij het strand zijn. En jawel, 2 dolfijnen zijn op visjacht, af en toe zie je een vis door de lucht voor ze uit vliegen, fantastisch.

Dat taal geen barrière hoeft te zijn blijkt maar weer in de speeltuin, waar Fay de grootste lol heeft met een meisje.

Zaterdag 7 januari: Albany

Het blijft bewolkt en winderig, dus we gaan vandaag naar Albany. Het is de eerste plek in Western Australia waar de Britten zich vestigden (om de Fransen voor te blijven). Een historisch stadje dus, minder dan 200 jaar oud weliswaar - dat is Australië. Maar echt bruisend is het niet, en we zoeken al vroeg een plek waar we de beloofde patatjes kunnen eten. We kopen ook nog boekjes om Liz een beetje op het Engels-talige onderwijs voor te bereiden. Daar gaat ze op de camping gelijk ijverig mee aan de slag.

's Middags gaan we schelpen zoeken op het strand, met een grote opbrengst. We komen ook nog een verdwaalde bobtail (reptiel) tegen.